21-ე საუკუნეში, ციფრული ტრანსფორმაციის შედეგად, დიდი მოცულობის მონაცემები დაგროვდა, შეიქმნა სათანადო ალგორითმები და თითქმის ყველა საკვანძო მიმართულებით ციფრული მიღწევების დანერგვა ხდება.
აღნიშნულმა გამოცდილებამ ცხადყო ტექნოლოგიების, მათ შორის ხელოვნური ინტელექტის როლი და მნიშვნელობა თანამედროვე რეალობაში. როგორც საჯარო, ასევე კერძო სფეროში, ავტომატიზებული მიდგომების გამოყენებით, შესაძლებელია მთელ რიგი მიზნებისა და ამოცანების განხორციელება დისტანციურად, მსოფლიოს სხვადასხვა სახელმწიფოდან.
ციფრულ სამყაროში კონკრეტული საზღვრების გარეშე ფუნქციონირება კიდევ უფრო გლობალურ მნიშვნელობას ანიჭებს ციფრული გარდაქმნის პროცესს და საგრძნობლად ზრდის შესაძლებლობათა მასშტაბს. ციფრულ რეალობასთან ადაპტაციისათვის ეს მოცემულობა მოითხოვს გარკვეული ტრადიციული მიდგომების შეცვლას, მათ შორის იურისპრუდენციის მიმართულებითაც. საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწრაფი განვითარების ფონზე, საჭიროა ტექნოლოგიებთან დაკავშირებული საკითხების სამართლებრივი რეგულირება. თუმცა, ამავდროულად, ახალი ნორმები უნდა წარმოადგენდნენ ციფრული რევოლუციის, ინოვაციური მიდგომების ხელშემწყობ საშუალებებს. ამ კონტექსტში აუცილებელია ხელოვნური ინტელექტის სამართლებრივი სტატუსის
განსაზღვრა. შესაბამისად, საერთაშორისო ციფრული წესრიგის განვითარების კვალდაკვალ, სტატია მიზნად ისახავს ხელოვნური ინტელექტის სტრატეგიული, ეთიკური და სამართლებრივი ჩარჩოს კვლევას. ეს ხელს შეუწყობს იმის დადგენას, თუ რამდენად შესაძლებელია ხელოვნური ინტელექტისათვის სამართლის სუბიექტის სტატუსის მინიჭება.
1. AI ლექტორი – ინოვაციური პროდუქტი ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტისგან, (2023), https://btu.edu.ge/course/machine-learning/, (Accessed June 17, 2023).
2. AI bot granted residence in Tokyo, (2017), https://dig.watch/updates/ai-bot-granted residence-tokyo, (Accessed June 7, 2023).
3. AI Mission Austria 2030, OECD, https://oecd.ai/en/dashboards/policy-initiatives/http:%
2F%2Faipo.oecd.org%2F2021-data-policyInitiatives-24233, (Accessed June 10, 2023).
4. AI Strategy, OECD, https://oecd.ai/en/dashboards/policy-initiatives/http: %2F%2Faipo.
oecd.org%2F2021-data-policyInitiatives-24220, (Accessed June 10, 2023).
5. Alistair Walsh, Saudi Arabia grants robot citizenship, (2017), https://www.dw.com/en/
saudi-arabia-grants-citizenship-to-robot-sophia/a-41150856, (Accessed June 7, 2023).
6. Artificial Intelligence Act, (2021), Regulation of the European Parliament and of the Council.
7. Artificial Intelligence for Europe, European Commission, Brussels, (2018).
8. Darrell M. West and John R. Allen, Turning Point – WHAT IS AI? Brookings Institution
Press, (2020).
9. Executive Order on Maintaining American Leadership in AI, OECD, https://oecd.
ai /en /dashboards /policy-initiatives /http:%2F%2Faipo.oecd.org%2F2021-datapolicyInitiatives-24277, (Accessed June 10, 2023).
10. Ethics Guidelines for Trustworthy AI, High-Level Expert Group on Artificial Intelligence,
European Commission, (2019).
11. Karolina Ziemianin, Civil Legal Personality of Artificial Intelligence. Future or Utopia?
Internet Policy Review, Journal of Internet Regulation, Volume 10, Issue 2, (2021).
12. Launch of the Global Partnership on Artificial Intelligence (15 Jun. 2020), https://www.
diplomatie.gouv.fr/en/french-foreign-policy/digital-diplomacy/news/article/launch-of-theglobal-partnership-on-artificial-intelligence-by-15-founding, (Accessed June 10, 2023).
13. National Artificial Intelligence Strategy, Singapore, (2019).
14. National AI Strategy, OECD, https://oecd.ai/en/dashboards/policy-initiatives/http:%2F%
2Faipo.oecd.org%2F2021-data-policyInitiatives-24114, (Accessed June 10, 2023).